وی هدف جشنواره جابر بن حیان را ایجاد نشاط و خلاقیت در بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: باید با پرهیز از خرج تراشیهای بیهوده خانواده و مدارس، دانشآموزان آموختههای خود را به مرحله تولید برسانند و آثارشان کاربردی باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: جشنواره جابر بن حیان باید از حالت رقابتی بودن ( رقابت بین اولیا و مدارس) خارج شود وخانواده ها و مدارس به دنبال تولید آثار لوکس نباشند.
حکیم زاده جشنوارههای علمی را فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانشآموزان دانست و گفت: معلمان از ظرفیت چنین جشنواره هایی برای هدایت علمی دانش آموزان استفاده کنند تا مسیر امیدآفرین کشور را از معلمان و دانشآموزان شروع کنیم.
وی با تاکید بر آموزش اقتصاد مقاومتی به دانشآموزان دورهی ابتدایی گفت: آموزش و پرورش زیر بنای توسعه و اولین و مهمترین محور توسعه است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش گفت: مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان با مشارکت مطلوب استان ها در خراسان رضوی برگزار میشود.
شرکت 55 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در جشنواره جابربن حیان اردبیل
احمد ناصری مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل نیز در این مراسم، برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتی ارزشمند برای ارائه توانمندیهای دانشآموزان دانست و گفت: مشارکت ۴۷ درصدی دانشآموزان اردبیلی موید مشارکت مطلوب دانشآموزان در مسابقات و رویدادهای علمی است.
وی از شرکت 55 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در جشنواره جابربن حیان اردبیل خبر داد و گفت: در مرحله استانی 106 طرح برگزیده و 26 طرح تألیفی به معرض نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام/