کتاب‌ها بر اساس ضوابط نشر شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز می‌گیرند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 11
 
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد گفت: کتاب‌ها بر اساس ضوابط نشر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز می‌گیرند.
کتاب و کتاب خوانی
کتاب و کتاب خوانی
سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۲ تیرماه در حاشیه مراسم آغاز طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی استان‌های مرزی و محروم کشور که در محل دبیرستان مفتح در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، درباره نحوه نظارت بر کتاب‌ها، گفت: ما دو هیئت نظارت بر کتاب داریم؛ یکی هیئت نظارت بر کتاب‌های کوکان و یکی هیئت نظارت بر کتاب‌های بزرگسالان. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دو هیئت از همدیگر مستقل هستند و بررس‌هایی هم که در هر حوزه کار می‌کنند، با نگاه ویژه به هر یک از این دو گروه سنی کار می‌کنند.
وی افزود: طبعاً مجوزهای نشر بر اساس همان معیارهای مندرج در ضوابط نشر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می‌شود و کتاب‌ها بر اساس این معیارها مجوز می‌گیرند.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه و وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای برای راهیابی آثار ادبیات داستانی به کتابخانه‌های مدارس کشور دارند؟، گفت: آثار حوزه ادبیات داستانی حتماً مورد توجه است و در کتاب‌هایی هم که برای ارسال به مدارس مناطق محروم کشور انتخاب شده‌اند، این قیل آثار هم وجود دارد و نگاه این طرح هم نگاه مکمل آموزش است نه صرفاً آموزشی و بعضی هم کتاب‌هایی است که می‌تواند به بحث‌های آموززشی کنند.
صالحی ادامه داد: طبیعی است که نیاز داریم کتابخانه‌های مدارس را به تعداد بیشتری از کتاب‌ها تجهیز کنیم. مطلوب این است که مدارس ما طوری باشد که کلاس‌هایشان دارای کتابخانه باشند. آنچه مد نظر ماست، پوشش فراگیر این حوزه است؛ یعنی همه کتاب‌ها و همه مدارس. طبعاً در مرحله دوم این طرح افزایش تعداد کتاب‌ها و وجین کتاب‌ها و جایگزین کردن کتاب‌های فرسوده با آثار جدید، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
Share/Save/Bookmark